Amaç: Bu araştırma, hemşirelik öğrencilerinin, klinikte çalışan hemşirelerin eğitimlerine katkıları konusundaki düşünce ve görüşlerini belirlemek amacı ile planlanmıştır.
Yöntem: Araştırma Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümünde öğrenim gören, klinik uygulama deneyimi olan, araştırmaya katılmayı kabul eden, 2., 3., ve 4. sınıf öğrencileri (n=165) ile gerçekleştirildi. Tanımlayıcı tipte olan bu araştırmanın verileri, araştırmacılar tarafından geliştirilen anket formu ile toplandı. Verilerin analizinde yüzdelik ve ki-kare testi kullanıldı.
Bulgular: Araştırmaya katılan öğrencilerin sadece %20.6’sı klinik hemşirelerinin eğitimlerine katkı sağladığını, %47.9’ u hemşirelerin klinikte öğrencilere karşı ilgisiz olduğunu, %23.6’sı olumsuz tutum sergilediğini, sadece %28.5’i olumlu davrandığını ve yarısından çoğu (%66.1) mesleği sevme/sürdürme konusunda hemşirelerin kendilerini olumsuz etkilediklerini belirtmişlerdir. Araştırmaya katılan öğrencilerin sadece %5.5’ i hemşirelik bakımı konusunda hemşirelerin kendilerine iyi rol model olduklarını düşünmektedir. Öğrencilerin sınıfları ve cinsiyetleri ile hemşirelerin eğitimlerine katkı sağladığını düşünme durumları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişkinin olduğu ( p< 0.05) belirlenmiştir.
Sonuç: Hemşirelik öğrencileri, hemşirelerin klinik eğitimlerine katkılarının az olduğunu, iyi rol model olmadıklarını ve kendilerine karşı sorumluluklarını yerine getirmediklerini düşünmektedirler.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | February 24, 2012 |
Published in Issue | Year 2012Volume: 1 Issue: 2 |