Amaç: Bu araştırma, hemşirelik öğrencilerinin, klinikte çalışan hemşirelerin eğitimlerine katkıları konusundaki düşünce ve görüşlerini belirlemek amacı ile planlanmıştır.
Yöntem: Araştırma Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümünde öğrenim gören, klinik uygulama deneyimi olan, araştırmaya katılmayı kabul eden, 2., 3., ve 4. sınıf öğrencileri (n=165) ile gerçekleştirildi. Tanımlayıcı tipte olan bu araştırmanın verileri, araştırmacılar tarafından geliştirilen anket formu ile toplandı. Verilerin analizinde yüzdelik ve ki-kare testi kullanıldı.
Bulgular: Araştırmaya katılan öğrencilerin sadece %20.6’sı klinik hemşirelerinin eğitimlerine katkı sağladığını, %47.9’ u hemşirelerin klinikte öğrencilere karşı ilgisiz olduğunu, %23.6’sı olumsuz tutum sergilediğini, sadece %28.5’i olumlu davrandığını ve yarısından çoğu (%66.1) mesleği sevme/sürdürme konusunda hemşirelerin kendilerini olumsuz etkilediklerini belirtmişlerdir. Araştırmaya katılan öğrencilerin sadece %5.5’ i hemşirelik bakımı konusunda hemşirelerin kendilerine iyi rol model olduklarını düşünmektedir. Öğrencilerin sınıfları ve cinsiyetleri ile hemşirelerin eğitimlerine katkı sağladığını düşünme durumları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişkinin olduğu ( p< 0.05) belirlenmiştir.
Sonuç: Hemşirelik öğrencileri, hemşirelerin klinik eğitimlerine katkılarının az olduğunu, iyi rol model olmadıklarını ve kendilerine karşı sorumluluklarını yerine getirmediklerini düşünmektedirler.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Şubat 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012Cilt: 1 Sayı: 2 |