Şiddet geçmişte ve günümüzde bireysel ve toplumsal düzeyde sürekli yaşanan, uygulayıcıları ve mağdurları olan bir halk sağlığı sorunudur. Özellikle okul şiddeti; ülkemizde ve dünyada gençlerde en sık görülen, mortalite ve morbidite nedenleri arasında ilk sırada yer alan bir sorundur. Şiddet ergenin akademik başarısızlığı yanı sıra, fiziksel ve psiko-sosyal sağlığını olumsuz etkileyerek toplum sağlığını da bozmaktadır. Bu nedenle şiddetin önlenmesi, uygulayıcı ve mağdurlarının tedavisi multidisipliner ekip yaklaşımı gerektirmektedir. Okul sağlığı hemşireleri; okul şiddetini önleme eğitimleri, vaka bulma, şiddet mağduruna rehberlik, danışmalık ve okul toplumunda farkındalık yaratma konusunda etkili role sahiptirler. Bu makalede şiddet kavramı, okul şiddeti boyutu ile ele alınarak, adelösanlarda şiddet nedenleri, etkileri ve okul sağlığı hemşiresinin konuyla ilgili rol ve sorumlulukları incelenmiştir.
Violence is a public health problem that occurs at the individual and societal level in the past and at the present time. There are practıtıoners and vıctıms of vıolence. In partıcular, the school violence is the most common type of violence which causes mortalıty and morbidity. Addıtıonally vıolence causes academıc faılure. At the same time ıt affects the physıcal and psycho-socıal health negatıvely. Therefore the preventıon of vıolence,the treatment of practıtıoners and vıctıms requıre a multı dıscıplınary team approach. School health nurses have an effective role about educatıon of school vıolence preventıon,case fındıng,guıdance to vıctıms of vıolence, counselıng and creatıng awareness in the school comunıty. In thıs artıcle the concept of vıolence was ınvestıgated with the sıze of school vıolence. At the same tıme causes and effects of vıolence ın adolescents, roles and responsibilities of school health nurses were ınvestıgated.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | July 9, 2014 |
Published in Issue | Year 2014Volume: 3 Issue: 1 |