BibTex RIS Kaynak Göster

Sağlık Yüksekokulu Öğrencilerinin Boş Zamanlarını Değerlendirme Alışkanlıkları

Yıl 2012, Cilt: 1 Sayı: 1, 1 - 9, 12.01.2012

Öz

ÖZET

Amaç: Bu araştırma sağlık yüksekokulu öğrencilerinin boş zamanlarını nasıl değerlendirdiklerini ve boş zamanlarında hangi etkinliklere katıldıklarını tespit etmek amacıyla planlanmıştır.

Yöntem: Araştırmanın evrenini Denizli Sağlık Yüksekokulu’nda öğrenim gören 302 öğrenci oluşturmuştur. Araştırma örneklemine araştırmaya katılmayı kabul eden 227 öğrenci alınmıştır. Araştırmanın verileri anket formu ile toplanmıştır. Anket formunda yer alan sorular öğrencilerin demografik özellikleri ve boş zamanlarında yaptıkları faaliyetleri değerlendirme kapsamında hazırlanmıştır. Verilerin analizinde sayı ve yüzdelik dağılım ile ki -kare testi kullanılmıştır.

Bulgular: Öğrencilerin %33.9’u erkek, %66.1’i kızdır. Yaş ortalaması 20.87±2.36’dır. Öğrencilerin %36.2’si birinci sınıftadır, %87.2’si çekirdek ailede yaşamaktadır. Öğrencilerin boş zaman etkinlikleri değerlendirildiğinde, %52.4’ü boş zamanlarında çeşitli eğlence içerikli etkinliklere katıldığını, %62.9’u roman türü kitap okuduğunu, %51.1’i eğlence içerikli televizyon programı seyrettiğini, %68.3’ü radyoda müzik dinlediğini, %47.6’sı komedi içerikli filmlerinden hoşlandığını, %53.7’si spor yaptığını belirtmiştir. Öğrencilerin cinsiyet ve gelir durumları ile boş zamanlarda yapılan etkinlik alanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu belirlenmiştir.

Sonuç: Yüksekokul öğrencileri boş zamanlarını daha çok pasif faaliyetlerle değerlendirmektedirler. En çok tercih ettikleri boş zaman faaliyetlerinin daha çok bireysel nitelikte olduğu belirlenmiştir. Üniversiteler, özellikle öğrencilerin meslek açısından kariyerlerine önem verdikleri kadar, gençlerin entellektüel yönlerini geliştirmelerine katkıda bulunacak boş zaman faaliyetlerine de önem vermelidir.

Anahtar sözcükler: Sağlık yüksekokulu, öğrenci, boş zaman etkinliği

ABSTRACT

Aim: This research was planned to determine how high school of health students spend their spare time and in which activities they take part in their spare time.

Methods: The universe of this descriptive research included of 302 students at Denizli School of Health. The sample was 227 accepted to join the research. Data of the research was gathered by survey method. The questions in the survey form were prepared with the aim of evaluating the demographic features of the students and their spare time activities. In the analysis of the data, number and distribution was used to evaluate socio-economic features and spare time activities and chi-square analysis was used to evaluate the variances affecting the spare time activities.

Results: 33.9 % of the students are male, 66.1 % are female. Age average is 20.87±2.36. 36.1 % of the students are in their first year, 87.2% of the students’ family type nuclear family. With regard to the spare time activities the results are as follow: 52.4% of the students join various entertaining activities in their spare time, 62.9% reads book as novels, 51.1% of them watch television entertainment programs, 68.3% of them listen to music on the radio, 47.6% of them likes watching comedy films, 53.7% of them are interested in doing sports. It was determined that there is a statistically significant difference between the students’ gender and income average and spare time activities.

Conclusion: High school of health students spend their spare time mostly by doing passive activities. It was determined that the most preferred spare time activities are of individual nature. Universities should give importance to the spare time activities which will contribute to their intellectual development besides they give importance to students’ career in terms of the job.

Key Words: Health high school, student, spare time activity

Kaynakça

  • Tel M (2007) Bir boş zaman aktivitesi olarak boş zaman değerlendirmesi, öğretim üyeleri örneği e- Journal of New World Sciences Academy, 3(1):1-15.
  • Süzer M (1997) Üniversite Öğrencilerinin Boş Za- manlarını Değerlendirme Alışkanlıkları. Yayın- lanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara, Hacet- tepe Üniversitesi.
  • Karaküçük S (1999) Rekreasyon: Boş Zamanları Değerlendirme, Bağırgan Yayım Evi, 3. Baskı, Ankara.
  • Sayıner Ü (1973) Boş Zaman ve Boş Zaman Eği- timi, Gençlik Lideri El Kitabı İçerisinde, G.S.B Yayını, Ankara.
  • Yurtseven A (1992) Kent Çevrelerinde Rekreasyon Potansiyelinin Değerlendirilmesi ve Küçükçek- mece Örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, İstanbul Üniversitesi.
  • Başoğlu B (2004) Üniversite Öğrencilerinin Boş Zaman Alışkanlıklarının İncelenmesi Kırıkkale Üniversitesi Örneği. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara, Gazi Üniversitesi.
  • Büküşoğlu N, Bayturan AF (2005) Serbest zaman etkinliklerini gençlerin psiko-sosyal durumla- rına ilişkin algısı üzerindeki rolü. Ege Tıp Der- gisi, 44(3);173-177.
  • Genç SZ (2004) Normal ve İkinci Öğretim Öğrenci- lerinin Boş Zaman Değerlendirmelerinin İnce- lenmesi Atatürk Üniversitesi Örneği. XII. Eği- tim Bilimleri Kongresi Bildirileri Kitabı, Ankara, s.275-290.
  • Yetiş Ü (2008) Orta öğretim öğrencilerinin boş zaman değerlendirme eğilimlerinin farklı değiş- kenlere göre belirlenmesi. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2(3);193-205.
  • Erkal M (1992) Sosyolojik Açıdan Spor. Filiz Kitap evi, İstanbul
  • Çınar V, Sanioğlu A (2004) Farklı branşlardaki beden eğitimi ve spor yüksek okulu öğrencile- rinin rekreasyon faaliyetlerine katılımlarının değerlendirilmesi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11; 261-270.
  • Mansuroğlu S (2002) Akdeniz üniversitesi öğren- cilerinin serbest zaman özellikleri ve dış me- kan rekreasyon eğilimlerinin belirlenmesi. Akdeniz Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, 15(2):53-62.
  • Karaküçük S (1995) Rekreasyon (Boş zamanları değerlendirme) Kavram, Kapsam ve Bir Araş- tırma, Seren matbaacılık, Ankara.
  • Sabbağ Ç, Aksoy E (2011) Üniversite öğrencileri ve çalışanların boş zaman etkinlikleri: Adıya- man örneği. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(4);10-23.
  • Semerci Ç (2002) Türk üniversitelerinde beden eğitimi ve spor bölümü öğrencilerinin okuma alışkanlıkları. Eğitim ve Bilim, 27(125):36-43.
  • Yiğit R, Esenay F, Derebent E (2007) Türkiye’de hemşirelik son sınıf öğrencilerinin profili. Cumhuriyet Üniversitesi HYO Dergisi,11(3):1- 11.
  • Genç A (1995) Yabancı dilde okuma alışkanlığı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Der- gisi,11: 71-74.
  • Esgin A, Karadağ Ö (2000) Üniversite öğrenci- lerinde okuma alışkanlığı. Popüler Bilim, 82; 19-23.
  • Gömleksiz M (2004) Geleceğin öğretmenlerinin ki- tap okumaya ilişkin görüşlerinin değerlendiril- mesi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Elektronik Dergisi, 1(1):1-21.
  • Odabaş H, Odabaş ZY, Polat C (2008) Üniversite öğrencilerinin okuma alışkanlığı: Ankara Üniversitesi örneği. Bilgi Dünyası, 9(2):431- 465.
  • Yılmaz Z (2006) Sınıf öğretmeni adaylarının oku- ma alışkanlığı. İlköğretim Online, 5(1);1-6.
  • Kır İ (2007) Yüksek öğretim gençliğinin boş za- man etkinlikleri. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17 (2):307-328.
  • Aydoğan İ, Gündoğdu FB (2006) Kadın öğretim elemanlarının boş zamanlarını değerlendirme etkinlikleri. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2 (1): 217-232.
  • Balcı V, İlhan A (2006) Türkiye’deki üniversite öğrencilerinin rekreatif etkinliklere katılım dü- zeylerinin belirlenmesi. Spormetre Beden Eği- timi ve Spor Bilimleri Dergisi, 4(1):11-18.
  • Balcı V (2003) Ankara’daki üniversite öğrencileri- nin boş zaman etkinliklerine katılımlarının araştırılması. Milli Eğitim, Kültür ve Sanat Dergisi, Sayı: 158.
  • Tekin M (2007) Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi meslek yüksekokulu öğrencilerinin serbest za- manlarını değerlendirme anlayış ve alışkanlık- ları. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8 (13):111-120.
  • Terzioğlu A, Yazıcı, M (2003) Üniversite öğrencilerinin boş zamanlarını değerlendirme anlayış ve alışkanlıkları. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 5 (2):1-31.
Yıl 2012, Cilt: 1 Sayı: 1, 1 - 9, 12.01.2012

Öz

Kaynakça

  • Tel M (2007) Bir boş zaman aktivitesi olarak boş zaman değerlendirmesi, öğretim üyeleri örneği e- Journal of New World Sciences Academy, 3(1):1-15.
  • Süzer M (1997) Üniversite Öğrencilerinin Boş Za- manlarını Değerlendirme Alışkanlıkları. Yayın- lanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara, Hacet- tepe Üniversitesi.
  • Karaküçük S (1999) Rekreasyon: Boş Zamanları Değerlendirme, Bağırgan Yayım Evi, 3. Baskı, Ankara.
  • Sayıner Ü (1973) Boş Zaman ve Boş Zaman Eği- timi, Gençlik Lideri El Kitabı İçerisinde, G.S.B Yayını, Ankara.
  • Yurtseven A (1992) Kent Çevrelerinde Rekreasyon Potansiyelinin Değerlendirilmesi ve Küçükçek- mece Örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, İstanbul Üniversitesi.
  • Başoğlu B (2004) Üniversite Öğrencilerinin Boş Zaman Alışkanlıklarının İncelenmesi Kırıkkale Üniversitesi Örneği. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara, Gazi Üniversitesi.
  • Büküşoğlu N, Bayturan AF (2005) Serbest zaman etkinliklerini gençlerin psiko-sosyal durumla- rına ilişkin algısı üzerindeki rolü. Ege Tıp Der- gisi, 44(3);173-177.
  • Genç SZ (2004) Normal ve İkinci Öğretim Öğrenci- lerinin Boş Zaman Değerlendirmelerinin İnce- lenmesi Atatürk Üniversitesi Örneği. XII. Eği- tim Bilimleri Kongresi Bildirileri Kitabı, Ankara, s.275-290.
  • Yetiş Ü (2008) Orta öğretim öğrencilerinin boş zaman değerlendirme eğilimlerinin farklı değiş- kenlere göre belirlenmesi. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2(3);193-205.
  • Erkal M (1992) Sosyolojik Açıdan Spor. Filiz Kitap evi, İstanbul
  • Çınar V, Sanioğlu A (2004) Farklı branşlardaki beden eğitimi ve spor yüksek okulu öğrencile- rinin rekreasyon faaliyetlerine katılımlarının değerlendirilmesi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11; 261-270.
  • Mansuroğlu S (2002) Akdeniz üniversitesi öğren- cilerinin serbest zaman özellikleri ve dış me- kan rekreasyon eğilimlerinin belirlenmesi. Akdeniz Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, 15(2):53-62.
  • Karaküçük S (1995) Rekreasyon (Boş zamanları değerlendirme) Kavram, Kapsam ve Bir Araş- tırma, Seren matbaacılık, Ankara.
  • Sabbağ Ç, Aksoy E (2011) Üniversite öğrencileri ve çalışanların boş zaman etkinlikleri: Adıya- man örneği. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(4);10-23.
  • Semerci Ç (2002) Türk üniversitelerinde beden eğitimi ve spor bölümü öğrencilerinin okuma alışkanlıkları. Eğitim ve Bilim, 27(125):36-43.
  • Yiğit R, Esenay F, Derebent E (2007) Türkiye’de hemşirelik son sınıf öğrencilerinin profili. Cumhuriyet Üniversitesi HYO Dergisi,11(3):1- 11.
  • Genç A (1995) Yabancı dilde okuma alışkanlığı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Der- gisi,11: 71-74.
  • Esgin A, Karadağ Ö (2000) Üniversite öğrenci- lerinde okuma alışkanlığı. Popüler Bilim, 82; 19-23.
  • Gömleksiz M (2004) Geleceğin öğretmenlerinin ki- tap okumaya ilişkin görüşlerinin değerlendiril- mesi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Elektronik Dergisi, 1(1):1-21.
  • Odabaş H, Odabaş ZY, Polat C (2008) Üniversite öğrencilerinin okuma alışkanlığı: Ankara Üniversitesi örneği. Bilgi Dünyası, 9(2):431- 465.
  • Yılmaz Z (2006) Sınıf öğretmeni adaylarının oku- ma alışkanlığı. İlköğretim Online, 5(1);1-6.
  • Kır İ (2007) Yüksek öğretim gençliğinin boş za- man etkinlikleri. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17 (2):307-328.
  • Aydoğan İ, Gündoğdu FB (2006) Kadın öğretim elemanlarının boş zamanlarını değerlendirme etkinlikleri. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2 (1): 217-232.
  • Balcı V, İlhan A (2006) Türkiye’deki üniversite öğrencilerinin rekreatif etkinliklere katılım dü- zeylerinin belirlenmesi. Spormetre Beden Eği- timi ve Spor Bilimleri Dergisi, 4(1):11-18.
  • Balcı V (2003) Ankara’daki üniversite öğrencileri- nin boş zaman etkinliklerine katılımlarının araştırılması. Milli Eğitim, Kültür ve Sanat Dergisi, Sayı: 158.
  • Tekin M (2007) Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi meslek yüksekokulu öğrencilerinin serbest za- manlarını değerlendirme anlayış ve alışkanlık- ları. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8 (13):111-120.
  • Terzioğlu A, Yazıcı, M (2003) Üniversite öğrencilerinin boş zamanlarını değerlendirme anlayış ve alışkanlıkları. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 5 (2):1-31.
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Asiye Kartal

İlgün Çınar

Büşra Ağgön

Yayımlanma Tarihi 12 Ocak 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kartal, A., Çınar, İ., & Ağgön, B. (2012). Sağlık Yüksekokulu Öğrencilerinin Boş Zamanlarını Değerlendirme Alışkanlıkları. Cumhuriyet Hemşirelik Dergisi, 1(1), 1-9.