Amaç: Bu araştırma, dahiliye kliniklerinde çalışan hemşirelerin motivasyon düzeylerinin ve hasta bakımında karşılaştıkları güçlüklerin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır.
Yöntem: Tanımlayıcı olarak yapılan araştırmanın evrenini, Atatürk Üniversitesi Araştırma Hastanesi Dahiliye Kliniklerinde çalışan 80 hemşire, örneklemini ise araştırmaya katılmayı kabul eden 64 hemşire oluşturmuştur. Verilerin toplanmasında hemşirelere ait tanıtıcı özellikleri içeren soru formu ve “Motivasyon Ölçeği” kullanılmıştır.
Bulgular: Hemşirelerin %57.8’inin hasta kabulünde, %54.7’sinin bakım planı uygulamasında sorun yaşadığı belirlenmiştir. Hemşirelerin motivasyon düzeyleri incelendiğinde motivasyon araçlarına ilişkin motivasyonunun (3.36±0.74) orta, yönetici iş gören ilişkisine ait motivasyonunun (3.90±0.99) yüksek, genel motivasyonunun (3.57±0.78) orta düzeyde olduğu saptanmıştır.
Sonuç ve Öneriler: Hemşirelerin çok az bir kısmının hasta bakımında “ara sıra” güçlük yaşadığı ve genel motivasyon düzeylerinin orta düzeyde olduğu saptanmıştır. Hastane politikalarında motivasyonu artıracak stratejiler geliştirilmesi önerilebilir
Objective: The objective of this study was to determine the motivation levels of nurses working in internal medicine clinics, as well as difficulties experienced by them during the patient care.
Method: While the population of this descriptive study consisted of nurses (80) working in Internal medicine Clinics of Atatürk University Research Hospital, the sample group consisted of 64 nurses who accepted to participate in the study. A questionnaire involving the descriptive characteristics of nurses and the “Motivation Scale” were used to collect the data.
Results: It was determined that 57.8% of nurses had problems in the patient admission and 54.7% in the care plan application. Examining the motivation levels of nurses, it was determined that the motivation regarding the motivation instruments was moderate (3.36±0.74), the motivation regarding the relationship between manager and personnel was high (3.90±0.99) and the general motivation was moderate (3.57±0.78).
Conclusion: As a consequence, it was determined that few of nurses had difficulties in patient care “from time to time” and their general motivation level was moderate. It could be recommended to develop strategies to increase the motivation in hospital policies.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Temmuz 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015Cilt: 4 Sayı: 1 |