Amaç: Araştırma, hemşirelerin okul öncesinde 3-6 yaş grubu çocuklarının yaşam kalitesi ve özbakım becerilerinin incelenmesi amacıyla yapıldı.
Yöntem: Araştırma Zonguldak Kamu Hastaneler Birliği’ne bağlı hastaneler ile Bülent Ecevit Üniversitesi Hastanesi’nde 15 Kasım 2013- 15 Ocak 2014 tarihleri arasında tanımlayıcı olarak gerçekleştirildi. Araştırmaya 3-6 yaş grubu çocuğu olan 143 kadın hemşire alındı. Örneklem grubu seçimine gidilmeden evrenin tamamı ile çalışıldı. Veriler, “Kişisel Bilgi Formu”, “KINDL Yaşam Kalitesi Ölçeği” ve “Özbakım Becerileri Kontrol Listesi” ile toplandı. Veriler yüzdelik dağılım, ortalama, bağımsız gruplarda t-testi, Kruskal-Wallis varyans analizi ve Cronbach alfa katsayı hesaplaması ile değerlendirildi.
Bulgular: Araştırmada, çocukların anne eğitim durumlarına göre özsaygı alt boyutunda, baba eğitim durumlarına göre sosyal ilişkiler alt boyutunda istatistiksel olarak anlamlı bir fark saptandı (p<0.05). Kız çocukların, yemek yeme ve giyinme becerileri puan ortalaması erkek çocuklardan yüksek bulundu (p<0.05). Kreşe giden çocukların yemek yeme, giyinme ve kişisel bakım becerileri puan ortalamalarının bakıcı tarafından bakılan çocuklara göre daha yüksek olduğu saptandı (p<0.05).
Sonuç: Araştırmada ebeveynlere ve çocuklara ait bazı sosyodemografik özelliklerin çocukların yaşam kalitesi ve özbakım becerileri üzerinde etkili olduğu belirlendi.
Okul öncesi çocuk yaşam kalitesi özbakım becerisi hemşire anneler
Objective: The study was conducted to investigate the level of quality of life and self-care skills of nurses’ pre-school children.
Methods: The study was conducted in the member hospitals of the Association of Public Hospitals in Zonguldak and Bulent Ecevit University Hospital between November 15, 2013 and January 15, 2014 as a descriptive study. The study population consisted of the women nurses (n=143) having children in the 3-6 age group. The whole study population was studied without performing any sampling. Data were collected by the face-to-face interview method through “Personal Information Form”, “KINDL Quality of Life Scale” and “Self-Care Skills Check-List”. The data were analyzed using the percentage distribution, averages, independent samples t-tests, Kruskal Wallis test and calculation of Cronbach's alpha coefficient.
Results: In the study, it was determined that educational status of the mothers of children creates a statistically significant difference in self-esteem subscale, and the educational status of the fathers creates a statistically significant difference in the social-relations subscale (p<0.05). The mean scores of the eating and dressing skills of female children were found to be significantly higher than of male children (p<0.05). The mean scores of the eating, dressing and self-care skills of children attending nursery were found to be statistically higher than of children reared by caregivers (p<0.05).
Conclusion: In this study, it was determined that some socio-demographic variables of the children and their parents affected on children's quality of life and self-care skills.
Pre-school children quality of life self-care skills nurse-mother
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 12 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014Cilt: 3 Sayı: 2 |